onsdag 10. desember 2008

Bergen-Sigowet

Victoriasjøen fra flyet

Sjølportrett på fly

Sykler er alltid interressant

Her skal vi bo neste gang

På vei fra Kisumu til Sigowet

Huset til Kristine

Utsikten bak huset til Kristine

Kristine og jeg reiste fra Bergen søndag ettermiddag og kom fram til Nairobi tidlig mandag morgen. Vi fikk oss et hotellrom og sov noen timer før vi utforsket Yaya senteret der jeg konstanterte at sykler har omtrent samme priser som i Norge. Vi kom oss tilbake til flyplassen og turen til Kisumu gikk fint. Kisumu var litt varmere enn Nairobi og en ganske trivelig liten by. Mandag ble vi hentet av Mr. David Bor, rektoren på Tonongoi der jeg skal jobbe fra januar til mars og i september. Da vi kom til Sigowet ble vi møtt av Josh, rektoren på Resam, Sammy og Rebecca som eier skolen og mr. Salomon Tum, area chief. Vi ble vist runt i husene våre og på helsestasjonen. Vi åt middag hos meg og da det var blitt mørkt fulgte jeg og en vakt fra Resam Kristine hjem. Kristine og jeg ble litt betenkt da det viste seg at vakten hadde funnet fram maskingeværet for anledningen.

Ingen kommentarer: